piątek, 17 stycznia 2014

#29. Myśli znane i nieznane... (odsłona 7)



Phil Bosmans (1922-2012) – belgijski pisarz i duchowny katolicki. Dziś mija 2 rocznica Jego śmierci. Przyznam się, że nic nie czytałam z utworów Bosmansa. Nawet nie wiem, co napisał i obawiam się, że nie będę wiedziała. Znam Go za to bardzo dobrze z jego sentencji, aforyzmów, złotych myśli… Wyjątkowo mądrych, optymistycznych, uśmiechniętych… Bardzo je lubię – zawsze jak mam gorszy dzień, to właśnie do nich wracam i czytam…czytam…czytam… Ciekawe, czy Wam też przypadną do gustu.

 Dziś myśli, powiedzenia, sentencje Phila Bosmansa.


"Aby samemu stać się lepszym, nie musisz czekać na lepszy świat."


"Bardziej od pieniędzy potrzebujesz miłości. Miłość to siła nabywcza szczęścia."


"Bądź jak światło, które wędruje przez noc i po drodze zapala zagasłe gwiazdy."


"Bogactwem człowieka są: uśmiech, przyjazny gest, pogodne słowo."


"Ciągle jeszcze istnieją wśród nas anioły. Nie maja wprawdzie żadnych skrzydeł, lecz ich serce jest bezpiecznym portem dla wszystkich, którzy są w potrzebie. Wyciągają ręce i proponują swoją przyjaźń."


"Czas to nie droga szybkiego ruchu pomiędzy kołyską a grobem; czas – to miejsce na zaparkowanie pod słońcem."


"Dobry człowiek jest podobny do kwiatu, który rozkwita w ciepłych promieniach słońca."


"Dziecko jest chodzącym cudem, jedynym, wyjątkowym, niezastąpionym."


"Dzień bez uśmiechu to dzień spisany na straty."


"Istnieje tylko jedna droga do innych ludzi – droga serca."


"Jeśli patrzy się razem w górę, niebo się przybliża."


"Kto potrafi cieszyć się z małych rzeczy, mieszka w ogrodzie pełnym 
szczęśliwości."


"Kogo dotknęło nieszczęście, tego dotknie szczęście."


"Ludzi dzielimy na potrafiących cieszyć się życiem i takich, którzy je marnują."


"Marzenia są po to, by je realizować."


"Miłość to najcenniejsze, co może spotkać człowieka."


"Najpiękniejszych chwil w życiu nie zaplanujesz. One przyjdą same."


"Nie ma drugiego człowieka takiego jak ty. Jesteś jedyny w swoim rodzaju i wyjątkowy, całkowicie oryginalny i niepowtarzalny. Nie wierzysz w to, ale naprawdę nie ma żadnego drugiego takiego jak ty. I żaden człowiek, którego kochasz, nie będzie już zwyczajnym człowiekiem. Jakaś osobliwa siła przyciągania promieniuje z niego. I ty zmieniasz się pod jego wpływem. Jemu możesz nawet powiedzieć: „Dla mnie nie musisz być nieomylny, bez błędów ani doskonały, bo: Ja przecież ciebie lubię!”"


"Nie ma zbyt wiele czasu, by być szczęśliwym. Dni przemijają szybko. Życie jest krótkie. W księdze naszej przyszłości wpisujemy marzenia, a jakaś niewidzialna ręka nam je przekreśla. Nie mamy wtedy żadnego wyboru. Jeżeli nie jesteśmy szczęśliwi dziś, jak potrafimy być nimi jutro?"


"Nigdy nie jest za późno, aby się pojednać, nigdy nie jest za późno na to, aby pokochać, nigdy także nie jest za późno, aby być szczęśliwym."


"Nigdzie nie kupisz szczęścia, miłość daje je gratis."


"Szczęście w nieszczęściu to też szczęście."



Dziś nie zaproponuję Wam do kupienia żadnego utworu Phila Brosmansa z przyczyn podanych wyżej. Ale tak sobie pomyślałam, że ta książka bardzo (przynajmniej z tytułu) do tych cytatów pasuje:



Gabriela Gargaś – Namaluj mi słońce 

Wydawca: Feeria


Liczba stron: 389


Oprawa: miękka



Sabina jest przyjacielem do wynajęcia. Spotyka się z samotnymi ludźmi, którzy nie mają z kim porozmawiać o swoich kłopotach, i cierpliwie wysłuchuje ich problemów. Sama jednak nie ma udanego życia ? żyje samotnie i choć docenia uroki życia w pojedynkę, tak naprawdę wydaje się nieszczęśliwa, jakby zamrożona. Gdy pewnego dnia w parku poznaje małą dziewczynkę, Marysię, nawet nie podejrzewa, jak bardzo ta znajomość zmieni jej życie. Marysia z niezwykłym uporem dąży do zaprzyjaźnienia się z Sabiną, co początkowo bardzo drażni kobietę. Niepostrzeżenie jednak mała zajmuje w sercu kobiety coraz więcej miejsca. A gdy na scenę wkracza jej ojciec, przystojny Maks z trudną przeszłością , akcja nabiera tempa
 

15 komentarzy:

  1. Bardzo mnie zainteresowałaś, piękne, inspirujące cytaty :)Muszę je sobie zapisać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się bardzo podobają. Bardzo często je sobie czytam - zresztą nie tylko te, jest ich naprawdę bardzo dużo - szczególnie wtedy jak jest mi smutno :). Działają na mnie wyjątkowo optymistycznie :)

      Usuń
  2. lubię jego złote myśli, można przy nich troszkę zastanowić się nad sobą.
    26 obserwator ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można się zastanowić, ale i uśmiechnąć - przynajmniej na mnie tak działają :)
      dzięki za dodanie do obserwujących :)

      Usuń
  3. Piękne te złote myśli. Nie znałam wcześniej tego pana, ale muszę przyznać, że mądrze gada:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się na Niego natknęłam kiedyś w necie. Szukałam jakiegoś cytatu i wpadłam przypadkowo na cytat Jego autorstwa. I tak się zaczęła nasza przyjaźń :)

      Usuń
  4. Ja pierwszy raz słyszę o tym pisarzu. Koniecznie muszę sobie wypożyczyć jakąś jego książkę, bo cytaty od razu przypadły mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książek niestety nie znam. Dla mnie jest Mistrzem sentencji i złotych myśli :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Sądząc po tych cytatach, zapewne i ciekawe książki pisał :)

      Usuń
  6. Phil Bosmans - może był ciekawym człowiekiem. Jestem ciekawa jego twórczości :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. Moje oczy się śmieją, jak go widzę i od razu robi mi się weselej i cieplej na duszy. Dzięki Wam wiem, ze warto pisać dalej i ze mój blog ma jakiś sens. Staram się odpowiedzieć na każdy komentarz i odwiedzić wszystkich moich czytelników.
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i do zobaczenia na Waszym blogu.