sobota, 17 maja 2014

# 116. Kopczyk # 6



KOPCZYK # 6



Ostatnio straszna chwalipięta ze mnie się zrobiła. Ale co ja na to mogę poradzić – po prostu się cieszę jak głupia nawet wtedy jak mi się uda coś „upolować” w bibliotece, a już radość moja nie zna granic jak dostaję nowe egzemplarze recenzenckie. I jak dotąd są to książki, które bardzo chętnie czytam, pięknie wydane i bardzo, bardzo ciekawe. Tak było przynajmniej do tej pory. Wszystkie książki, które przysłano mi do zrecenzowania były bardzo interesujące – w chwili obecnej czytam ostatnią z poprzedniego stosiku, a trzy czekają na recenzję. Także w najbliższym czasie możecie się spodziewać u mnie na blogu lawiny recenzji. 

A co przygotowałam dla Was w kolejnym kopczyku? Popatrzcie i jak zwykle proszę o Wasze opinie. Co czytaliście? Co polecacie? A może coś odradzacie?

1.    Huragan miłościSandra Brown. Kolejne czytadełko z serii „autobusowej” znalezione u mnie na półce i oczywiście krzyczące „przeczytaj mnie wreszcie”. A że w poniedziałek wybieram się w jazdę po Warszawie komunikacją miejską, to myślę, że powinnam to romansidełko „zaliczyć”. 

2.    Miłość w rozmiarze XXL – Stephanie Evanovich. Romans, którego premiera odbyła się w lutym tego roku. Autorki nie znam, ale opis brzmi dość ciekawie. Ostatnio przyniosłam tę książkę z biblioteki.

3.    Facet z grobu obok    Katarina Mazzeti (powieść obyczajowa). „tragikomiczna opowieść o związku bardzo różnych ludzi” jak głosi opis na okładce. Swoją premierę miała w styczniu br. Również wypożyczona z biblioteki.

4.    Historia kotem się toczy – Renata L.Górska (literatura  kobieca/powieść obyczajowa). Powieść tę zauważyłam już w styczniu br., kiedy to pojawiła się na listach zapowiedzi wydawniczych. Czyhałam na nią do chwili obecnej i udało się ją zdobyć w mojej bibliotece.

5.    Stan zagrożenia Erica Spindler (thriller romantyczny). Erica Spindler należy do autorek, które zbierają sporo pozytywnych opinii wśród blogerek. Ja jeszcze Jej nie znam. Z wielką przyjemnością przeczytam i zrecenzuję ten egzemplarz recenzencki, który otrzymałam wczoraj od Wydawnictwa MIRA.

6.    Mordercza gra – Heather Graham (thriller/kryminał). Kolejna pozycja otrzymana wczoraj do recenzji od Wydawnictwa MIRA. Autorki również jeszcze nie czytałam, więc najwyższy czas to zmienić.

7.    Ślad  życia, ślad śmierci – Paul L.Maier (thriller). Przepięknie wydana książka z bardzo klimatyczną okładką. Podobno zapiera dech w piersi i nie sposób się od niej oderwać. Jak widzicie czeka mnie w najbliższym czasie uczta kryminalna. Egzemplarz recenzencki otrzymany od Wydawnictwa PROMIC.


Pozostańmy więc dziś w atmosferze thrillera. Chciałabym Wam zaproponować nową powieść Johna Grishama – mistrza thrillera sądowego.   

John Grisham – Czas zapłaty



Wydawnictwo: Albatros
Rok wydania: 2014
Liczba stron: 640
Kategoria: thriller
Okładka:  miękka ze skrzydełkami



Bohaterem książki jest młody adwokat Jake Brigance, ten sam, który trzy lata wcześniej bronił z powodzeniem Carla Lee Haileya, co zostało opisane w książce Grishama „Czas zabijania”. Jake prowadzi jednoosobową kancelarię prawniczą i ledwo wiąże koniec z końcem. Któregoś poniedziałku dostaje pocztą list od bogatego przedsiębiorcy Setha Hubbarda, a w nim odręcznie napisany testament i instrukcję, że Jake ma się zająć jego uwierzytelnieniem. Okazuje się, że Hubbard jest śmiertelnie chory na raka i w niedzielę  dwa dni po napisaniu testamentu, a dzień przed jego dostarczeniem przez pocztę,  popełnia samobójstwo. W testamencie Hubbard wydziedzicza całą najbliższą rodzinę - dwoje dorosłych dzieci z rozwiedzioną żoną i ich dzieci, a swoje wnuki - i niemal cały majątek zapisuje swojej czarnoskórej gosposi, Lettie Lang. Testamentem tym unieważnia spisany rok wcześniej formalny testament, w którym dzielił swój majątek między dzieci i wnuki i który jest przechowywany w kancelarii adwokackiej w Tupelo. Zaczyna się walka o uwierzytelnienie lub odrzucenie odręcznego testamentu, o tyle zawzięta, że majątek Hubbarda jest szacowany na 20 milionów dolarów.





39 komentarzy:

  1. "Ślad życia, ślad śmierci" czytałam i też recenzowałam. Bardzo dobrze się czyta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie kończę czytanie i jestem zaszokowana ta książką :)

      Usuń
  2. Na "Faceta z grobu obok" i "Miłość w rozmiarze xxl" poluję od jakiegoś czasu. Miłej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja chyba nie zdążę przeczytać teraz tych książek - no cóż terminy biblioteczne są nieubłagane :(

      Usuń
  3. Chwalipięctwo książkowe jest fajne!:) Z chęcią przeczytam recenzję "Stan zagrożenia" i "Historia kotem się toczy":)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za "Stan zagrożenia" wezmę się za parę dni - już się znalazła na wierzchu mojego stosiku :)

      Usuń
  4. Wszystkie mnie zaciekawiły : ) Miłego czytania : >

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe pozycje - czekam na Twoje recenzje ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubie Grishama.
    A z twojego kopczyka bym przeczytala najchetniej 'Facet z grobu obok' i ,Slad życia, ślad śmierci' , ale reszta tez jest w moim stylu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię Grishama :) Mam nawet sporą kolekcje jego książek :)
      "Ślad życia..." jest rewelacyjny - wkrótce będzie recenzja, bo już książkę mam na ukończeniu :)

      Usuń
  7. John Grisham to coś zdecydowanie dla mnie. A stosik pierwsza klasa.

    OdpowiedzUsuń
  8. Facet z grobu obok i Stan zagrożenia mam u siebie, ale żadnej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To czas to zmienić - choć wiem, jak się czyta książki z półki :D

      Usuń
  9. Z Twojego stosiku czytałam "Historia kotem się toczy" spędziłam miłe z nią chwile :) Miłego czytania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A moja wróciła do biblioteki bez przeczytania :(...ale wrócę do niej :)

      Usuń
  10. Z twojego stosika czytałam "Facet z grobu obok" trochę specyficzna ta książka, teraz mam w planach jej kontynuację

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli sięgasz po kontynuację, to chyba książka Ci się podobała :)

      Usuń
  11. Najbardziej chcę przeczytać "Stan zagrożenia". Miłego czytania! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z książek wymienionych w Twoim stosiku czytałam tylko "Miłość w rozmiarze XXL", przyjemna, choć jednak przewidywalna. W każdym razie życzę miłego czytania! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sporo książek jest przewidywalnych, ale takie też lubię poczytać :)

      Usuń
  13. Na książkę Renaty L.Górskiej mam wielką ochotę. Poza tym żadnej nie czytałam z Twojej listy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Miłość w rozmiarze XXL oraz książki Spindler chcę bardzoooo poznać :)
    Co Do recenzowanej przez Ciebie książki, ze wstydem musze przyznać, że i tego autora jeszcze nie znam, choć mam największe chęci, by to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem ciekawa tej "Miłości w rozmiarze XXL" :)
    Buziaki, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  16. Żadnej z tych książek nie czytałam, więc pozostaje czekać na Twoje recenzje:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale fajny stosik, nic z niego jeszcze nie czytałam :) Mój urósł do 14 książek D:

    OdpowiedzUsuń
  18. Ładny stosik. Niestety niczego nie czytałam, a chętnie poznam opinię co do "Miłość w rozmiarze XXL", gdyż mam w planach ją nabyć :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. Moje oczy się śmieją, jak go widzę i od razu robi mi się weselej i cieplej na duszy. Dzięki Wam wiem, ze warto pisać dalej i ze mój blog ma jakiś sens. Staram się odpowiedzieć na każdy komentarz i odwiedzić wszystkich moich czytelników.
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i do zobaczenia na Waszym blogu.