niedziela, 12 stycznia 2014

#22. Myśli znane i nieznane...(odsłona 3)



Agatha Christie (1890-1976) – angielska autorka powieści kryminalnych i obyczajowych. Jest najbardziej znaną na świecie autorką kryminałów i najlepiej sprzedającą się pisarką wszechczasów. Dziś mija 38 rocznica jej śmierci.

W najbliższy weekend pokuszę się o przybliżenie sylwetki tej Pierwszej Damy powieści kryminalnej. Dziś parę powiedzonek i cytatów zaczerpniętych z jej bogatej twórczości. Mam nadzieję, że się Wam spodobają.

 

 

„Człowiek nie dostrzega ważnych chwil w życiu, rozumie to dopiero wtedy, gdy jest już za późno” / „Noc i ciemność”

 


„W sercu pustyni czy wśród tłumu, co za różnica? Człowiek w swej istocie jest wszędzie samotny…” / Tragedia w trzech aktach”


„Zawsze, kiedy spotykam kogoś, kto wynosi się nad innych wiem, że mam do czynienia z człowiekiem z kompleksem niższości”  / Tragedia w trzech aktach”


„Za jedną z najbardziej intrygujących rzeczy w życiu uważam to, że bierzemy udział w czymś, czego zupełnie nie rozumiemy” /  „Autobiografia”


„Nigdy nie miej skrupułów powiedzieć mężczyźnie, co o nim myślisz. Mężczyźni są okropnie zarozumiali. I tak nie uwierzą, jeśli się mówi o nich coś niepochlebnego”/ „Zabójstwo Rogera Ackroyda”


„Tylko ci, których kochamy, mogą uczynić nasze życie ciężkim, nie do zniesienia” / „Dom zbrodni”


„Żaden człowiek nie powinien uczyć się od drugiego. Każdy musi maksymalnie rozwinąć własne umiejętności, a nie usiłować naśladować innych.”/Śmierć lorda Edgware'a”


„To sztuka wiedzieć, kiedy należy przestać”/ Zagadka Błękitnego Ekspresu


„Nie wolno mieszać uczuć z rozsądkiem”/ „Tajemnicza historia w Styles”


„Człowiek jest czasem skłonny przypisywać zbyt wielkie znaczenie faktom dającym się wyjaśnić w sposób naturalny”/ Niemy świadek


„Nie wolno budować życia na kłamstwie tylko dlatego, że chce się wierzyć w to, a nie w co innego.”/ „Pięć małych świnek”


„Kobiety mają z natury zdolności przystosowawcze. W tym tkwi ich siła, a jednocześnie słabość. Badają grunt wokół siebie, stopniowo akceptują warunki i jak przystało na realistki, starają się żyć w nich jak najwygodniej.”/ „Podróż w nieznane”


„Wiara rodzi się tam. gdzie jest ktoś, kto potrafi dotrzeć do serc milionów. Obiecaj nowe niebo i nową ziemię, a ludzie pójdą za tobą na śmierć”/ „Pasażer do Frankfurtu”


„Młodzi myślą, że starzy są głupi, ale starzy wiedzą, że młodzi są głupi”/ „Morderstwo na plebanii”

„Trzeba wielkiej odwagi, by przeżyć jakoś życie.”/ „Kieszeń pełna żyta”


„Rudowłosa kobieta nie włożyłaby purpurowego kapelusza. To są rzeczy, których żaden mężczyzna nie rozumie...”/ „Morderstwo to nic trudnego”




26 komentarzy:

  1. Uwielbiam Agathę Christie <3
    Posiadam na swojej półce autobiografię, ale niestety jeszcze nie miałam przyjemności jej przeczytać ;D
    Pozdrawiam : >

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię jej kryminały, choć ostatnio już dość długo do nich nie zaglądałam :(

      Usuń
  2. Jak dotąd nie udało mi się zapoznać z Jej kryminałami, a przecież jest tak osławiona. W końcu muszę to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjny ten cytat na zdjęciu :)
    Jeśli chodzi o kryminały Christie, to nie jest ona moją ulubioną pisarką, ale staram się do niej przekonać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Planuję przeczytać książki tej pisarki od dłuższego czasu, ale jakoś nigdy nie mam okazji. Co do cytatów, to wszystkie mi się podobają, a najbardziej ten z Domu zbrodni :)
    Pozdrawiam ciepło,
    J.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach "Autobiografię". Świetny pomysł z tymi cytatami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się ten pomysł podoba :) Postaram się go kontynuować :)

      Usuń
  6. Bardzo lubię Christie, choć dawno już nie czytałam jej książek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam twórczości Christie, ale czytając powyższe cytaty już wiem, że koniecznie muszę sięgnąć po jakąś jej powieść, bo powyższa próbka jej talentu szalenie przypadła mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem wystarczy jedno zdanie, żeby zaciekawić - a Christie ma masę ciekawych powiedzonek i złotych myśli

      Usuń
  8. Nie czytałam nic Christie, ale te cytaty są świetnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To spróbuj przeczytać, bo jej kryminały też są świetne :)

      Usuń
  9. Oooo, co tak pozmieniałaś? Znudziło Ci się? Wtedy było o wiele śliczniej i tak właśnie... babsko.
    Ok, nie truję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam, żeby wyglądało nieco poważniej :) Pewnie jeszcze nieraz zmienię, bo zawsze lubiłam kombinować :)

      Usuń
    2. U mnie było poważniej przed żyrafą, ale było niesamowicie smutno i nudno, aż do żyrafy, którą pokochałam i której już raczej nie zmienię. Ale do powaźnych, to mój blog z nią nie należy :)

      Usuń
    3. No i dobrze - blog ma cieszyć i bawić, a nie nudzić :)

      Usuń
  10. Kiedyś się dosłownie pożerałam jej książki. Uwielbiałam czytać kryminały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię kryminały, a Jej styl mi wybitnie odpowiada :)

      Usuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. Moje oczy się śmieją, jak go widzę i od razu robi mi się weselej i cieplej na duszy. Dzięki Wam wiem, ze warto pisać dalej i ze mój blog ma jakiś sens. Staram się odpowiedzieć na każdy komentarz i odwiedzić wszystkich moich czytelników.
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i do zobaczenia na Waszym blogu.