niedziela, 19 kwietnia 2015

# 234. Poezja serca [16]



Zanurzcie się wraz ze mną w otchłań miłości…

Jej portret

Jonasz Kofta






Naprawdę jaka jesteś
Nie wie nikt
Bo tego nie wiesz
Nawet sama ty
W tańczących wokół
Ciemnych lustrach dni
Rozbłyska twój
Złoty śmiech
Przerwany wpół
Czuły gest
W pamięci składam wciąż
Pasjans z samych serc

Naprawdę jaka jesteś
Nie wie nikt
To prawda nie potrzebna
Wcale mi
Gdy nie po drodze
Będzie razem iść
Uniosę twój
Zapach snu
Rysunek ust
Barwę słów
Nie dokończony
Jasny portret twój

Uniosę go
Ocalę wszędzie Czy będziesz przy mnie
Czy nie będziesz
Talizman mój
Z zamyśleń nagłych twych
I rzęs
Obdarowany
Tobą miła
Gdy powiesz do mnie kiedyś
- Wybacz
Przez życie pójdę
Spoglądając wciąż wstecz.


Jonasz Kofta – poeta, satyryk, autor wielu piosenek. Kiedyś bardzo popularny, obecnie chyba nieco zapomniany. A szkoda, bo jego utwory to prawdziwe mistrzostwo – „perełki” słowa, wrażliwości, ciepła i nastroju. Wyjątkowy twórca, wyjątkowa osobowość, wyjątkowy wykonawca refleksyjnych tekstów… Zapraszam tych, co Go znają i tych, co o Nim słyszą po raz pierwszy. Dla przypomnienia i poznania…

Ten piękny wiersz był wykonywany przez wielu artystów scen polskich. Wybrałam trzy wg mnie najciekawsze wykonania Bogusława Meca, Macieja Zakościelnego i Piotra Cugowskiego. Które podoba Wam się najbardziej?  




9 komentarzy:

  1. Lubię zaglądać do twojego bloga, szczególnie w leniwe, niedzielne popołudnia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny utwór! Każdy mężczyzna, jeśli potrafiłby, może wyśpiewać swojej ukochanej takie wyznanie. Jednak najlepiej, moim zdaniem, poetykę tych słów oddaje melancholijny głos Bogusława Meca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam Koftę, szczególnie jego wiersz o miłości... znam go na pamięć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To bardzo piękny wiersz.
    Wyprzedziłaś mnie. Miałam jutro go umieścić u siebie. Teraz muszę pomyśleć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ten wiersz. Musiałam przesłuchać wykonań Cugowskiego i Zakościelnego, bo nie słyszałam ich wcześniej, jednak Mec brzmi dla mnie najlepiej, Cugowski ciekawie, a Zakościelny choć bardzo poprawnie to jednak jego głos jest zbyt delikatny, ale to tylko moje zdanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam. Szczególnie w wykonaniu Bogusława Meca. Jego słuchali moi rodzice i mam ogromny sentyment do tego wykonania. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zasłuchiwałam się w piosence w filmie "Kogel mogel"(na marginesie mój ulubiony polski). Jak zwykle nie wiedziałam jednak, że to wiersz. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jonasz Kofta był niezwykle utalentowanym poetą nie tylko lirycznym. Wielka szkoda, że tak szybko odszedł, ale dusze liryczne niestety łatwo wpadają w nałogi.....
    Wykonanie Metza jest nie do pobicia....

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. Moje oczy się śmieją, jak go widzę i od razu robi mi się weselej i cieplej na duszy. Dzięki Wam wiem, ze warto pisać dalej i ze mój blog ma jakiś sens. Staram się odpowiedzieć na każdy komentarz i odwiedzić wszystkich moich czytelników.
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i do zobaczenia na Waszym blogu.