niedziela, 8 lutego 2015

# 214. Poezja serca [6]



Zanurzcie się wraz ze mną w otchłań miłości…



Miłość

Krzysztof Kamil Baczyński



O nieba płynnych pogód,
o ptaki, o natchnienia.
Nie wydeptana ziemia,
nie wyśpiewane Bogu
te drzewa, te kaskady
iskier, ten oddech nieba,
w ramionach jak w kolebach
zamknięty. Jak cokoły
drzewa z szumem na poły;
serca jak dzbany łaski,
takie serca jak gwiazdki,
takie oczu obłoki,
taki lot — za wysoki.

Słońce, słońce w ramionach
czy twego ciała kryształ
pełen owoców białych,
gdzie zdrój zielony tryska,
gdzie oczy miękkie w mroku
tak pół mnie, a pół Bogu.

Twych kroków korowody
w urojonych alejach,
twe odbicia u wody
jak w pragnieniach, w nadziejach.
Twoje usta u źródeł
to syte, to znów głodne,
i twój śmiech, i płakanie
nie odpłynie, zostanie.
Uniosę je, przeniosę
jak ramionami — głosem,
w czas daleki, wysoko,
w obcowanie obłokom




Perełka Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. Musiałam go tu umieścić – wiem, wiersz bardzo znany ale… nie mogłam się powstrzymać. W mojej „Poezji serca” nie mogło go przecież zabraknąć.

A do tego to przepiękne wykonanie tego utworu przez zespół Boom. Subtelne, delikatne, nastrojowe – zawsze jak go słucham, to moje serce zaczyna bić mocniej i ciarki przechodzą przez całe moje ciało. Mistrzostwo!!!  





6 komentarzy:

  1. Piękne! Cudne doznanie na niedzielne "pośniadanie" :) Wątpliwe, że wzięłabym tomik wierszy o tej porze, czy w ogóle, a TUTAJ zawsze zajrzę i jeszcze dobór wersji wokalnej. Robi wrażenie. Jestem ogromnie wdzięczna, Droga Małgorzato. Czuję, że "pomykamy" w te same strefy wrażliwości- wzruszeń, emocji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Co z tego, że wiersz znany, jeśli rzeczywiście piękny! Warto go przypominać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie tak! To nie kwestia mody, hitu jakiejś chwili, czegoś, co przemija i się zapomina. Poezję, tak piękną, należy "wszczepiać" w "DZIŚ", wierzę, że taki przeszczep, w jakimś procencie się przyjmie :)

      Usuń
  3. Faktycznie znam, ale zawsze dobrze jest przeczytać coś tak pięknego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znałam tego wykonania. Baczyńskiego uwielbiam. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. Moje oczy się śmieją, jak go widzę i od razu robi mi się weselej i cieplej na duszy. Dzięki Wam wiem, ze warto pisać dalej i ze mój blog ma jakiś sens. Staram się odpowiedzieć na każdy komentarz i odwiedzić wszystkich moich czytelników.
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i do zobaczenia na Waszym blogu.