poniedziałek, 5 października 2015

# 290. Kopczyk nr 30 (11/2015)



KOPCZYK # 30 (11/2015)


Niestety ostatnio bardzo Was zaniedbuję, a wszystko to przez totalny brak czasu. Wstyd mi, że posty na blogu pojawiają się tak rzadko, ale może jeszcze kiedyś uda mi się poprawić. Nie mam ochoty rezygnować z bloga, a już na pewno NIGDY nie zrezygnuję z największej pasji mojego życia, czyli z książek. Na razie krótkie notatki na temat przeczytanych książek umieszczam na facebooku i mam nadzieję, że kiedyś pojawią się ich recenzje na blogu. 


A dziś niewielki stosik – zbieraninka z różnych źródeł. Nawet posty stosikowe zaniedbałam, a trochę nowych książek w ostatnim czasie pojawiło się znowu u mnie na półce, bibliotekę odwiedzam regularnie i czytania nie zaniedbuję. To już zdecydowanie wolę zarwać nockę, zrezygnować z paru godzin snu, następnego dnia przypominać zombie, a porcja lektury musi być zaliczona.

Na książki zerka z daleka, nieco nieufnie Negrisia – czarny Diablik, którego udało się uratować od niechybnej, głodowej śmierci i dać dom, a przede wszystkim serce. A ona odwdzięcza się mruczeniem i chyba czuje się u nas coraz lepiej. Kochane stworzonko.

Chcecie zobaczyć, co ostatnio czytałam, a co zdobyłam do swoich książkowych kolekcji? Zapraszam. 

Przedstawię Wam jak zwykle po kolei, od góry, swoje nowe książkowe skarby. Oto one:

1.    Spadkobiercy Emmy Harte t.II Barbara Taylor Bradford. W poście o ostatnim kopczyku chwaliłam się, że udało mi się zakupić w antykwariacie Karierę Emmy Harte (dwa tomy). Ostatnio trafiła do moich rączek kontynuacja Kariery… Niestety na razie tylko tom II (I nie mam), ale przesympatyczny właściciel antykwariatu obiecał, że jak tylko znajdzie w swoich zbiorach początek tej historii, to na pewno mnie powiadomi. Co mam robić? Czekam.
2.    Być najlepszą Barbara Taylor Bradford. A to ostatnia już część sagi o Emmie Harte i jej spadkobiercach. Jak tylko uda mi się zdobyć pierwszy tom Spadkobierców… będę mogła zasiąść do czytania całości i wtedy przepadnę na długo…
3.    Sekret czarownicy Anna Klejzerowicz. Trzecia część cyklu „Czarownice” już niestety poza mną. Ale pozostał zachwyt, pamięć o bohaterach i … recenzja do napisania. Mam nadzieję, że w tym tygodniu pojawi się na moim blogu. Egzemplarz z biblioteki.
4.    Zofia Agnieszka Lingas-Łoniewska. II część serii „Szukaj mnie wśród lawendy” również przeczytana. Czekam na Gabrielę i może wtedy napiszę Wam parę słów o całości. Ogólnie fajnie się ją czyta, ta optymistyczna historia odstresuje każdego, ale na pewno nie zaliczyłabym jej do literatury z wyższej półki. Egzemplarz z biblioteki.  
5.    Magiczne lato -  Aleksandra Tyl. Książki Pani Aleksandry mają w sobie coś magicznego. Czytając wcześniej Aleję Bzów i Szczęście pachnie bzem poczułam ją wszystkimi zmysłami. Podobnie było przy lekturze Magicznego lata. Autorka przenosi nas na polską prowincję, pachnącą bzem, ziołami, lasem. Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki pojawiamy się wśród pól, chłoniemy wiejską przyrodę, zachłystujemy się nieskazitelnie czystym powietrzem i upajamy magią wsi. Wkrótce opowiem Wam o tej książce nieco więcej. Egzemplarz recenzencki z wydawnictwa Dobra Literatura.

I tradycyjne pytanie. Czytaliście którąś z powyższych pozycji? I jakie wrażenia?

 

16 komentarzy:

  1. Kochana, nikt się nie gniewa i mogę powiedzieć, że Cię rozumiem. Niemalże od czerwca miałam jakąś blokadę, nie mogłam pisać, nie mogłam choć chciałam sprawdzać blogi, czytanie mi nie szło. Ale powróciłam. I wiesz co? Przez ten cały okres brakowało mi mojego małego światka, mojego "dzieciątka", jakim jest mój blog. Dlatego trzymam za Ciebie kciuki, że mimo wszystko znajdziesz czas i będziesz tutaj z nami na stałe!
    A co do książek - Zofię czytałam, Zuzę też i Gabrysię. Mam nadzieję, że cała trylogia Ci się spodoba. U mnie na blogu znajdziesz wszystkie trzy recenzje i powiem Ci, że Gabi najbardziej przypadłam i do gustu. :)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny kot, wspaniały stosik. Obserwuję Twojego bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne zdobycze. Gratuluję i życzę miłego czytania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam żadnej a tych książek, więc życzę Ci udanej lektury.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czas to luksusowy towar, więc nie przejmuj się, ważne, że mamy go chociaż troszkę na czytanie i blogowanie;) Miełego czytania:))))

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny kopczyk :) Ciekawa jestem Twojej opinii na temat książki pani Łoniewskiej.

    OdpowiedzUsuń
  7. najbardziej jestem ciekawa cyklu Czarownice, choć całość to raczej nie moje klimaty! Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  8. Życze powodzenia i oczywiście udanej lektury.
    http://kruczegniazdo94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. "Magiczne lato" to książka na którą mam wielka ochotę. Czytałam dwie inne książki autorki i bardzo mi się podobały.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nic nie czytałam, ale skusiłabym się na "Sekret Czarownicy" ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przyjemnej lektury! Niestety nic jeszcze nie czytałam z Twojego stosiku, też mam ostatnio mniej czasu na bloga :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapraszam do zapoznania się z twórczością młodej pisarki A.Mytyk. Uwiodła mnie jej debiutancka powieść erotyczna, dlatego dzielę się tym z Wami.

    https://www.facebook.com/A.Mytyk

    http://wyczerpane.pl/2513,pani-m-skich-umys-w.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo mnie interesują książki pani Bradford i to na ich recenzje będę niecierpliwie czekać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Książek nie czytałam, ale zainteresowała mnie publikacja "Sekret czarownicy" :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. Moje oczy się śmieją, jak go widzę i od razu robi mi się weselej i cieplej na duszy. Dzięki Wam wiem, ze warto pisać dalej i ze mój blog ma jakiś sens. Staram się odpowiedzieć na każdy komentarz i odwiedzić wszystkich moich czytelników.
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i do zobaczenia na Waszym blogu.